Een boek vol verrassingen

Romy 04 juni 2024 Auteur
Adam Vieri werkt als dierenverzorger in een dierentuin in Stockholm. Het gaat financieel niet goed met de dierentuin en de bezoekersaantallen lopen achteruit. Hierop besluit de directeur om een aantal dieren over te nemen van een circus om zo de mensen naar de dierentuin te lokken. Echter betwijfeld Adam of de dieren het hier wel zoveel beter gaan hebben. Dan ontmoet hij Natalie, de ex-verzorger van de dieren, en samen smeden ze een plan om de dieren te redden.
“Fatsoenlijke mensen stelen olifanten” is het debuutroman van Peter Hammarbäck. Hij is een Zweedse journalist en schrijver. Verder heeft hij freelancewerk verricht in Oost-Afrika. Peter Hammarbäck hanteert een prettige schrijfstijl die toegankelijk is voor vele mensen en de hoofdstukken zijn kort.
Ik heb met veel plezier dit boek gelezen. Je volgt het verhaal van Adam en zijn poging om de dieren te redden, wat niet altijd even handig verloopt. Het boek bevat veel humor, maar toch zal je ook soms een traantje wegpinken. Er zitten veel wijze levenslessen in het verhaal verstopt. Het boek zit vol met verassingen. Wanneer je denkt dat het niet gekker kan, bewijst de volgende pagina je het tegendeel.
Het is een onwerkelijk boek waarin alles aan bod komt: humor, liefde, vriendschap, verdriet en romantiek.

Meer recensies van Romy