Een leuke thriller, maar ik heb ook wel betere gelezen

Roos 12 juni 2024
Wat ik van dit boek vind is niet zo eenduidig te zeggen. Laat ik voorop stellen dat ik het boek in een paar dagen afwisselend heb gelezen en geluisterd, ik was ontzettend nieuwsgierig naar de afloop en vond het heerlijk lezen en luisteren. Dus in dat opzicht een aanrader. Ook juist voor die lezers die niet zo vaak een thriller lezen, je vermaakt je er absoluut een tijdje mee.

Tijdens het lezen irriteerde ik me af en toe wel aan de voorspelbaarheid en de onwaarschijnlijkheid van de gebeurtenissen, ik dacht al vrij snel dat ik wist hoe het zat. Dat het dan uiteindelijk toch weer iets anders bleek te zitten vond ik dan wel weer erg sterk.

De toevalligheid van verschillende gebeurtenissen, de acties van de hoofdpersoon die ik regelmatig echt niet snapte en het absolute einde van het boek zogen voor mij voor de iets wat minder positieve nasmaak.

Dus ja, wat is dan mijn eindoordeel? Is het een aanrader of niet? Ik sluit me aan bij wat een van de medelezers zei tijdens de leesclub: ‘Het is een leuke thriller, maar ik heb ook wel betere gelezen.’ Prima leesvoer dus voor op vakantie of voor wat ontspanning op de bank, maar zoek je echt een hele sterke thriller, dan zou ik gaan voor iets anders!

Meer recensies van Roos