Een inspirerende en boeiende roman over sterke vrouwen

Roos 09 juli 2024
De roman ‘ De vrouwen van het Grand Hôtel’ is het eerste deel van de serie de Parels van Stockholm van Ruth Kvarnström-Jones. En wat een heerlijk boek was dit, een ontzettende aanrader voor de vakantie (met als enige nadeel dat je na het lezen nog een jaar zult moeten wachten op het tweede deel….).

Niet alleen bestaat het Grand Hôtel in Kopenhagen echt, de schrijfster doet eer aan de geschiedenis van het hotel door werkelijke gebeurtenissen en personages in het boek te verwerken. Als belangrijkste vrouw in dit boek zou ik Wilhelmina Skogh noemen. Zij wordt in 1902 eigenaresse van dit hotel. Verder leren we een aantal andere interessante en getalenteerde vrouwen kennen die elk op hun eigen manier dromen van een mooie toekomst in de door mannen gedomineerde wereld. Daarmee staat het boek bol van de mooi uitgediepte en inspirerende hoofd- en bijpersonages. Zit je even wat minder in je vel? Grote kans dat lezen over de uitdagingen, en ook het doorzettingsvermogen van deze personages je moed zullen geven.

Ook al speelt deze roman zich zo’n 125 jaar geleden af, het boek leest zeer prettig, je vliegt er echt doorheen. Ik heb ontzettend van dit boek genoten en kon het moeilijk wegleggen. Ik wacht met ongeduld op het vervolg!

Meer recensies van Roos