een grappig, mooi en aangrijpend verhaal

Roos 08 augustus 2024
De Amerikaanse Sarah Adler schrijft romcoms over lieve weirdo’s die de liefde vinden. (Niet mijn woorden, dit schrijft ze op haar eigen website). ‘Er is liefde na de dood’ (Engels: Mrs. Nash’s Ashes) is haar debuutroman.

En heel eerlijk gezegd, vind ik de term weirdo eigenlijk niet helemaal passen bij Millie, tenzij je beseft dat we ergens misschien zelf ook allemaal een mate van weirdness bezitten.

Millie is na de breuk met haar vriend gaan wonen bij een oude vrouw, die haar beste vriendin wordt. Zij overlijdt, en Millie zet alles op alles om de as van Rose te brengen naar haar grote liefde, die momenteel in een hospice verblijft. Wanneer ze op het vliegtuig wil stappen, blijken de vluchten geschrapt en is ze aangewezen op een alternatieve manier om te reizen. En daar komt haar ietswat weirde karakter dan toch misschien wel kijken…Millie is van plan om bij een onbekende in de auto te stappen, maar daar steekt haar oude bekende Hollis, die ze ook op het vliegveld zag, een stokje voor. Samen beginnen ze aan een roadtrip, die uiteraard anders gaat dan Millie verwacht en van plan is.

Er is liefde na de dood is zowel een grappig, mooi als aangrijpend verhaal over het vinden van liefde voor een dag of voor de rest van je leven, de ander vertrouwen en het durven rouwen om dat wat was.

Om te lezen met een lach en een traan. Ik vond het een mooie leeservaring, en heb het met heel veel plezier gelezen.

Meer recensies van Roos