Tegenvaller

Rosiebird 02 maart 2024
Helaas vond ik dit verhaal enorm tegenvallen. Veel te veel toevalligheden gecombineerd met een bouquetreeks romance. Het verhaal van Lotte is volslagen ongeloofwaardig. Vooral haar reactie op het einde als ze achter de totale waarheid komt. Wat ik wel heel interessant vond was het gedeelte met de brieven. De vriendschap van 3 jongens die beïnvloed wordt door de oorlog in Joegoslavië. De duiding van het ontstaan van de oorlog en de gevolgen voor gewone burgers vond ik erg goed beschreven. Bevreemdend om te merken hoe ver weg die oorlog toen leek en dat ik nu denk jeetje wat was dat eigenlijk dichtbij. Van mij had het hele boek wel over die lijn mogen gaan zonder die bouquetreeks romance.

Meer recensies van Rosiebird