Is dit geschreven door Tess Gerritsen?

Ruby 11 november 2019
Ik ben een grote fan van Tess Gerritsen en heb reeds al haar boeken gelezen. Schaduw van de nacht mocht dus ook niet ontbreken. Graag zou ik een raad geven aan alle mensen die het boek gaan lezen en reeds ooit iets van haar gelezen hebben: "vergeet al het voorgaande en begin met een open geest (woordspeling van het jaar) aan dit boek. De teleurstelling zal groot zijn als je een Tess verwacht zoals we gewend zijn van haar".

Het boek gaat over Ava Collette die een huis (Brodie's watch) kan huren voor een spotprijsje. Ze zoekt namelijk iets ver weg van haar huidige leven om haar te concentreren op het schrijven van haar nieuw kookboek die eigenlijk reeds maanden af moest zijn. Ava loopt samen met haar kat Hannibal weg van haar verleden en probeert haar leven terug op de rails te krijgen. Het dorpje Tucker Cove is een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent en waar heel wat geheimen heersen. Zo had niemand Ava ingelicht dat er een geest in haar nieuwe huis schuilt en dat er in haar woning heel wat vrouwen komen te overlijden.
Zal Ava het overleven?

Het boek las vlot weg, (ik stoorde me enkel aan de talrijke foutjes die voor mij de swung wat uit het verhaal haalden) maar had voor mij totaal geen spanning. Ik zat geen enkele keer op het puntje van mijn stoel. Het einde had ik ook al van ver zien aankomen door de vele subtiele hints in het verhaal.
Ik zou zeggen een luchtig boekje om eens tussendoor te lezen maar een hele grote teleurstelling als je een boek verwacht van Tess Gerritsen. Ik hoop dat dit voor haar ook een tussendoortje was en ze snel terug een nieuw boek schrijft. Ik blijf fan en laat 1 minder boek niet aan mijn hart komen om haar volgende niet meer te lezen.

Meer recensies van Ruby