Het Bourne offer

Gisteren Robert Ludlums “Het Bourne offer”, geschreven door Brian Freeman uitgelezen. Met recht een actiethriller, de ene spannende actie is nog niet afgelopen of de andere dient zich aan. Ik veroorloof mij toch een puntje van kritiek.
Hoofdpersoon Bourne is soms iets teveel een superheld: “Bourne had de Jeep gedumpt (…) hij had een gedeukte Ford Bronco gestolen en had de kentekenplaten omgeruild”, en later: “Bourne had de Bronco gedumpt en een Toyota Camry gestolen”. Zo simpel. En als het nodig is, heeft Bourne “contacten” die hem langs de paspoortcontrole loodsen of een privéjet ter beschikking stellen. Handig. Maar soms wat overdreven. Daarom vier in plaats van vijf sterren.

Meer recensies van Rutger Middendorf