Meer een gimmick dan een goed verhaal

Saartje 10 augustus 2021
Op BookTok wordt ‘They both die at the end’ door bijna iedereen aangeraden. Het plot is dan ook intrigerend. Op de dag dat je sterft word je gebeld door een mysterieuze organisatie die je op de hoogte stelt van je naderende einde. Als twee jongens, Matteo en Rufus, deze melding krijgen, komen ze via een app met elkaar in contact om elkaars “laatste vriend” te zijn. Ondanks de diverse personages voelde dit boek teveel als een gimmick. De conversaties tussen de protagonisten en de constante dreiging van de dood (die tot drie keer toe bijna komt), maakten de leeservaring niet beter. De boodschap: leef elke dag alsof het je laatste is, wordt tot vervelens toe in je gezicht geduwd. Een prima boek voor op vakantie, maar voor mij niet veel meer dan dat.

Meer recensies van Saartje