Beeldend, boeiend en vlot verhaal!

Sabrina 07 november 2021
Rechercheur Gerard van Dongen wordt beschuldigd van de moord op de zoon van de machtige Russische zakenman Sergei Morozov. In zijn zoektocht om zijn onschuld te bewijzen raakt hij verstrikt in zijn eigen onderzoek, waarbij een mislukte politieactie van veertien jaar geleden een cruciale rol speelt. Iemand die zichzelf ‘een vriend’ noemt, zet hem onder druk, zonder daarbij prijs te geven wat zijn doel is. Gerard vraagt zich ondertussen af wie Morozov in werkelijkheid is. En wie gaat er schuil achter de man die zich De Vos noemt? Als dan ook zijn vriendin Maaike van de radar verdwijnt dreigt Gerard er geleidelijk aan onderdoor te gaan. De schokkende waarheid van veertien jaar geleden wordt hem uiteindelijk zelfs bijna fataal.

Het Rode Dossier is het vierde boek in de reeks en ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de voorgaande boeken, waarin er steeds een rol is weggelegd voor de rechercheurs Gerard en Frank. Maar voor mij was het boek ook heel goed apart te lezen.
De auteur heeft een beeldende, boeiende en vlotte schrijfstijl met regelmatige verrassingen en korte hoofdstukken. En er is steeds een bepaalde spanning aanwezig in het boek. De personages en de gebeurtenissen worden heel goed uitgewerkt en de schrijver heeft oog voor details, waardoor het totale beeld beter wordt. Door gebruik te maken van “gewone” mensen komt het verhaal geloofwaardig over.

Meer recensies van Sabrina