Pyschologische roman

Sabrina 20 november 2023
Het verhaal gaat over Tara, die haar eenendertigste verjaardag met enkele vrienden viert in een café. Daar komt ze in contact met een onbekende man Ron die maar al te graag op drankjes trakteert. Na het avondje loopt hij maar al te graag mee met haar, naar haar appartement. Met “waarom niet” komt hij het huis toch binnen.

Op de cover staat thriller maar ik vond het boek niet echt een thriller. Er is wel spanning aanwezig, maar voor mij was het eerder een roman om te lezen. Het was wel een fijn boek om te lezen ondanks het thema die erin verwerkt zit. Ik zou het eerder een psychologische verhaal noemen want je staat wel stil bij het verhaal. De auteur heeft wel fijn de personages uitgewerkt, want elk personage heeft zijn eigen emoties. De gebeurtenis heeft een impact op iedereen en de gevolgen zijn groot, niet alleen voor het slachtoffer.

Sommige stukken zijn wat langdradig of overbodig en er is een beetje spanning, maar het is een verhaal waarin er toch meer potentieel inzit en op een of andere manier ook meer spanning er uit gehaald kan worden. Een fijne psychologische roman.

Meer recensies van Sabrina