Oorlog en Vrede

Saekle 17 maart 2024
Een oorlog eindigt altijd na de overwinning of onderhandelingen in een korte of langere vrede. Dat is de conclusie uit deze reeks. Deel 3 gaat over bekende of anonieme generaals vanaf Napoleon. In relatief korte hoofdstukken maken we kennis met 33 hoofdpersonen. Tegenover Napoleon staat Wellington. Verder veel aandacht voor de Amerikaanse burgeroorlog, WO-1, WO-2. En andere meer regionale conflicten, zoals Palestina, Ottomaanse Rijk, Italië, Zuid-Afrika en Vietnam. Dit derde deel is meer leesbaar dan de vorige twee, omdat deze geschiedenis ook in onze tijd meer voelbaar is. Niet in de laatste plaats vanwege Israël en Oekraïne.

Meer recensies van Saekle