Prachtige roman

Sandra 10 augustus 2024
Blue sisters gaat over de vier zusjes Blue. Een jaar geleden is een van hen overleden. De zussen zijn allemaal compleet verschillend, en gaan dus ook heel anders om met hun rouw en verdriet. Geen van de drie levende zusjes heeft een ‘normaal’ leven. Zo werkt de jongste als model in Frankrijk en was de oudste professioneel bokser. Wat ze wel allemaal gemeen met elkaar hebben is hun onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. De zussenband die ze hebben is sterk en ongelooflijk mooi om over te lezen.

Coco Mellors vertelt dit verhaal op een prachtige manier. Ze krijgt het voor elkaar om de zussen zo te beschrijven dat ze voor lezers levendig echt aanvoelen, zonder ellelange inleidingen of hele passages met achtergrond informatie. Het gaat allemaal heel natuurlijk en op een prettige manier. Ik vond het dan ook erg leuk om de POV van de drie verschillende zussen te lezen omdat ze ieder hun eigen verhaal vertellen. Wel heeft het hoek langere hoofdstukken. Meestal ben ik hier niet zo’n fan van, maar bij dit boek vond ik het niet storend. Het was juist wel passend omdat je na ieder hoofdstuk van POV wisselde en het hierdoor niet verwarrend werd.

Het boek heeft ontzettend veel diepgang en is erg gelaagd. De emotie spat van de bladzijdes af waardoor je echt met deze zussen gaat meeleven. Je leest ook steeds stukjes uit het verleden zodat je ziet hoe de zussen terecht zijn gekomen waar ze nu zijn. Hun bijzondere band vind ik vergelijkbaar met de band van de zussen uit De zeven zussen van Lucinda Riley. Vrouwen die allemaal enorm verschillend zijn en ieder hun eigen leven leiden in een ander uithoek van de wereld, maar onlosmakend met elkaar verbonden.

Ik vond dit een prachtige roman en heb echt genoten van dit mooie verhaal. Het is rouw, puur en ontzettend vermakelijk. Wat mij betreft een aanrader.

Dit boek gaat over:
- Zussenband
- Rouw
- Verslaving

Ambo Anthos, heel erg bedankt voor dit recensie exemplaar!

Meer recensies van Sandra