Apart

Sandra 05 juni 2024
Het laatste gesprek is een verhalenbundel met 9 korte verhalen in het genre magisch realisme, aldus de auteur. De vraag is: wat gebeurt er als de echte wereld verstrengeld raakt met een verzonnen wereld? Het antwoord daarop is eigenlijk eenvoudig: dan wordt het toch wel een hele rare wereld!!!!
Zoals blijkt uit het verhaal Fix zullen mensen hun hebzucht moeilijk kunnen beheersen als al hun wensen uit kunnen komen en wanneer ze anderen dwars zitten met hun wensen zullen deze zich ook niet onberoerd laten. Of wat als je jezelf kan verwisselen met diegene die je aan de andere kant van je (speciale) telefoon hebt? Dat kan wel eens tot hilarische dingen leiden.... of toch niet?

Het laatste gesprek is een aparte verhalenbundel met redelijk alledaagse verhalen die ergens ineens een bijzondere, niet realistische wending nemen. Zo is het verhaal van iemand die schulden heeft en daar graag vanaf wil redelijk normaal maar dan neemt het verhaal een zij-afslag die je beter in het gewone leven niet kan nemen! De schrijfstijl is eenvoudig, geen ingewikkelde lange zinnen of gezochte woorden.

Niet alle verhalen spraken mij aan, en dat is jammer. Wanneer je van licht absurde, niet realistische verhalen houdt dan zul je deze bundel zeker kunnen waarderen.

Meer recensies van Sandra