Mooie roman voor jongeren

Sandra 12 juli 2024
Elin Meijnen heeft een heldere schrijfstijl die prettig leest. Zij weet scenes te beschrijven die alledaags genoeg zijn waardoor lezers zich makkelijk kunnen inleven, maar die tegelijkertijd ook interessant genoeg zijn om een boeiend verhaal neer te zetten. Ik heb nog nooit 10 dagen lang in een tentje op een camping in Frankrijk geslapen. Maar door de beeldende schrijfstijl zag ik het plot helemaal voor me en wist ik precies hoe het daar aan de Franse rivier moest zijn geweest.

In Vanavond bij de rivier gebeurt meer dan genoeg. De geldproblemen van Jay’s ouders, en de ziekte (Long Covid) van zijn vader zorgen voor diepgang in het verhaal. Je voelt de worsteling van zijn ouders om hun hoofd boven water te houden en het liefste zou je deze personages een dikke knuffel geven.

Daarnaast heeft Jay een enorm leuke vriendingroep op de camping. Met veel verschillende individuen en allerlei leuke activiteiten hoeft hij zich geen moment te vervelen. Zijn crush op het super knappe Franse barbeisje van de camping is ook erg aandoenlijk. Het is zo’n schattige eerste liefde van twee verlegen tieners wat Elin Meijnen heel goed heeft weten neer te zetten. Ik was nog helemaal niet klaar met dit verhaal. Het had van mij wel wat langer mogen zijn.

Vanavond bij de rivier is een fijne roman over vriendschap, familie en je eerste liefde in de setting van een Franse camping. Een heerlijk verhaal om je deze zomer mee te vermaken!

Meer recensies van Sandra