Hartverwarmend en ontroerend boek

Sandra0004 25 juni 2024 Auteur
Lessen voor een lang en plezierig leven, staat er op de cover van dit boek. Kom maar op, want ik ben zeker van plan om honderd te worden! Van Lev uitgevers mocht ik een recensie exemplaar lezen.

Flaptekst:

Over doorzetten, vergeving, spijt, simpel leven en de kracht van doodgewoon geluk.

Als je toch 100 wordt, kun je net zo goed gelukkig zijn is de Koreaanse bestseller van dr. Rhee Kun Hoo. De gepensioneerde psychiater vertelt over vergeving, spijt hebben van altijd maar doorgaan, het plezier van simpel leven en de kracht die schuilt in gewoon geluk.

Zijn eigen leven is een onuitputtelijke bron van opmerkelijke ervaringen die hij als psychiater, humanist, activist, oorlogoverlevende, echtgenoot, vader en grootvader heeft meegemaakt en zijn verhalen bieden troost. Rhee’s wijsheid en inzichten in wat een goed leven behelst zal bij iedereen een snaar raken, van overspannen millenials tot overpeinzende pensionado’s.

Mijn leeservaring:

Dit boek is een vertelling van een oude, wijze man die op boeiende wijze vertelt over zijn leven, met hoog-en dieptepunten, en geeft je terloops heel wat wijsheden mee. Dit boek lees alsof je naast iemand op een bankje zit en luistert naar zijn levensverhaal. Hij vertelt op een bescheiden en hartelijke manier. Het boek is opgedeeld 5 delen met elk deel verschillende hoofdstukken. Daardoor leest dit boek ook gemakkelijk weg. Het gaat veel over ouder worden, een onvermijdelijk gegeven wat je maar beter kunt accepteren. Maar zelfs als je oud bent, en ongemakken ervaart, is er nog een hoop waar je blij van kunt worden. Blijf leren, zorg elke dag voor een geluksmomentje en wees dankbaar, daar komt het op neer.

' Als je blijft geloven in tweede kansen wanneer er niets meer mogelijk lijkt, dan zal er ergens een deur opengaan.'
Terugblikkend op zijn leven blijkt dat er zelfs tijdens zijn grootse crisis weer mogelijkheden kwamen. En dat is een hoopvolle gedachte.

Een hartverwarmend en ontroerend boek.

Meer recensies van Sandra0004