Fijne afsluiter van prachtige vormgegeven trilogie

Sandra0004 16 juli 2024 Auteur
Met deel 1 en deel 2 die schitteren in mijn boekenkast (want die limited editions zijn prachtig, met die sprayed edges!) móest ik natuurlijk ook het 3e en laatste deel lezen van de serie van Cassidy Blake: Brug der Zielen. Van de Boekerij mocht ik een recensie exemplaar lezen.

Flaptekst:

Het laatste deel van de Cassidy Blake-trilogie brengt Cassidy naar New Orleans

Waar geesten zijn, is Cassidy Blake…
Tenzij het andersom is?

Cass heeft eindelijk het idee dat ze het spokenjagen onder de knie heeft. Zij en haar spookachtige beste vriend Jacob hebben twee steden vol geesten overleefd tijdens de tv-serierondreis van haar ouders.

Maar niets kan Cass voorbereiden op New Orleans, waar alles wat spookt onder de blote hemel gebeurt. In een stad vol avontuurlijke tochten en tombes, lawaaierige muziek en allerlei soorten magie zou Cass kunnen verdwalen tussen alle kleurrijke maar akelige lokale legendes. En de stad heeft nog een grote verrassing in petto, een vijand die Cass nooit verwachtte: een dienaar van de Dood zelve.

Cassidy en haar bijzondere geestvriendje Jacob zijn twee ontzettend leuke personages. Haar bijzondere Britse vriendin Lara is ook in dit deel van de partij, net zoals haar grappige ouders, de Inspookteurs (briljante term!) die een televisie serie maken over spookachtige verschijningen. Dat brengt het gezin naar grote wereldsteden, en nu dus naar New Orleans. Het verhaal zit goed in elkaar, is vlot geschreven, beschrijft heel levendig spookachtige plekken zoals begraafplaatsen en spookhotels. Het is leuk dat deze plaatsen echt bestaan. Lugubere legenden, geestverschijningen en een heel fijn einde die de trilogie afsluit....het boek heeft weer alles wat je mag verwachten van Schwab.

Ik raad wel aan om de andere delen eerst te lezen, zodat je beter begrijpt waar het over gaat. Zeker met dit laatste deel, waar nog wel zaken uit vorige delen terugkomen. Maar ik denk dat je het als losstaand boek ook wel begrijpt,aangezien Schwab in het kort uitleg geeft over de relaties en situaties.

Een heerlijke Young Adult/ fantasy boek, zeker ook voor liefhebbers van cosy griezelverhalen. Ik ga Cassidy Blake en haar bijzondere familie wel enorm missen.

Meer recensies van Sandra0004