Cosy Crime novelle met bijzonder verhaal

Sandra0004 03 juli 2024 Auteur
Van de Verhalenfabriek mocht ik een recensie exemplaar lezen van Kat in het nauw. Een cosy crime novelle, met op de cover een kat én een mes, dat klinkt al veelbelovend!

Flaptekst:

Wanneer de zoon van Annelinde aankondigt dat hij per direct bij zijn vader intrekt, blijft ze alleen achter in de wijk waar ze ooit met z'n drieën woonden. Annelinde kan maar moeilijk omgaan met de stilte in haar 'lege nest'.
Gelukkig zorgen de buren voor afleiding door haar hulp te vragen bij het organiseren van een buurtbarbecue. Dan wandelt er zomaar een kat haar leven binnen. Hij is stoer, eigenwijs en gek op knuffelen.
Flip haalt het beste in Annelinde naar boven. En het slechtste...

Kat in het nauw is een bijzonder verhaal. Kat Flip loopt het verhaal binnen en heeft een verbindende rol. Hoofdpersonage Annelinde is erg mooi neergezet. Een gescheiden en bedrogen vrouw waarvan haar zoon ook nog eens het huis uitgaat. Je merkt aan alles dat het niet erg goed met haar gaat. Een heel mooi en duister thema, ik was erg benieuwd hoe het verhaal zich ontwikkelde. Je voelt het verdriet en het gemis, tegelijk vond ik ook dat ze wel heel snel eroverheen was. Dat had misschien iets meer verdieping mogen krijgen. De kracht in het verhaal zit 'm voor mij dat je benieuwd bent hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.

Het einde liet me wel met veel vraagtekens achter en voelde voor mij als on-af. De auteur heeft denk ik geprobeerd om het allesbehalve voorspelbaar te maken waardoor ik juist een beetje het gevoel kreeg dat ik opeens een ander verhaal aan het lezen was. Dat vond ik wel jammer. Desalniettemin was het verhaal wel origineel en duister, zeker een must voor kattenliefhebbers.

Meer recensies van Sandra0004