Prachtig koffietafel-waardig boek

Sandra0004 21 juni 2024 Auteur
De dahlia is lange tijd een beetje uit de gratie geweest maar is bezig aan een stevige come back! Dat komt zeker ook door de dames van FAM flower farm, Linda van der Slot en Marlies Weijers, die beiden met hun mannen een kwekerij hebben (tulpen en dahlia's). Door hun prachtige foto's op instagram is de dahlia weer helemaal hip, en helemaal terecht! Ze hebben een goedlopend bedrijf met verkoop van onder andere tulpenbollen en dahlia knollen. Alles verpakt in roze, met een glossy magazine die je erbij krijgt en een groot instagram bereik. Je kunt de velden op afspraak zelfs bezoeken (en bof ik even: in september mag ik de dahlia velden zelf bezoeken!). Ook ik ben aangestoken met het dahlia virus. Ik heb geen grote tuin, maar de grond die ik heb staat nu stampvol met dahliaknollen met namen als Cafe au lait en Diva.

Samen met Katja Staring hebben zij dit prachtige boek gemaakt: liefde voor dahlia's. Van uitgeverij Terra mocht ik een recensie exemplaar.

Dit boek met hardcover is een prachtig naslagwerk met alle informatie over dahlia's: van verzorgingstips tot recepten (ja echt, je kunt de dahlia zelfs eten!), interviews met dahlia liefhebbers, DIY tips en een stukje geschiedenis. Op elke bladzijde staan prachtige foto's van de dahlia's in allerlei soorten en maten, want er zijn vreselijk veel verschillende soorten te verkrijgen. Behalve een prachtige informatief boek is dit ook een koffietafel waardig pronkboek.

Meer recensies van Sandra0004