Heerlijk verhaal vol jurken , Cosplay en kostuums

Sandra0004 25 juli 2024 Auteur
Via Loft publishing mocht ik meedoen met de blogtour van Denise Meijer's nieuwste E-book Met Een Beetje Fantasie.

Ik heb al meer gelezen van Meijer en vind haar vlotte schrijfstijl erg fijn. Haar feelgoodverhalen hebben humor en ze schrijft meestal over alledaagse situaties waarin familie en vrienden centraal staan. En dat is in dit verhaal ook weer zo.

Samenvatting: Liv werkt in de bruidsmodezaak Tule en Kant, de zaak loopt sinds het is overgenomen niet meer zo goed. Bovendien mist Liv het zelf ontwerpen en maken van jurken. Als haar buurvrouw Flore plots bij haar langskomt om haar jurk te laten maken, worden ze vrienden en belandt Liv in haar vriendengroep. Deze groep vrienden zijn LARPers en verkleden zich graag voor Cosplay en fairs met elfen-en disneykostuums. Liv helpt hen door samen kostuums te maken en ontmoet hierbij de norse Friso, die haar ergens bekend voorkomt...

Ik ben zelf niet bekend met LARP en Cosplay maar Meijer legt in haar verhaal goed uit wat het is, want hoofdpersonage Liv is hier ook niet bekend mee. De personages zijn goed neergezet, ik denk dat heel veel twintigers en dertigers zich wel in de ietswat onzekere Liv kunnen herkennen.

Het verhaal is klein en er gebeurt niet heel veel, maar juist het alledaagse maakt dit verhaal leuk en herkenbaar. Dat is ook de hetkenbare stijl van Meijer. Naast het verhaal rondom de LARPers heeft het verhaal ook wat andere verhaallijnen zoals Liv's vriendin die toch echt wel graag zou willen trouwen, de bruidsmodezaak die niet goed loopt en haar vader met fysieke beperkingen. Het verhaal is het eerste deel van een serie en dat is wel te merken aan het eind, want naar mijn idee is dit niet een afgerond verhaal en dat is het enige wat ik wel jammer vindt (maar wel slim want daardoor wil je wel deel 2 gaan lezen).

Maar Met Een Beetje Fantasie is een echt feelgoodverhaal waar je blij van wordt, vol humor, grote jurken en een origineel onderwerp met spellen, Lord of the Rings en cosplay.

Meer recensies van Sandra0004