Heerlijk verhaal!

Sandra0004 05 oktober 2024 Auteur
Vorig jaar scoorde Jenny Colgan's De Kerstboekwinkel heel hoog op mijn top 10 boekenlijstje van beste boeken van 2023. Want niet alleen is Jenny Colgan een van mijn favoriete auteurs, ik hou ook enorm van kerst, Edinburgh én boeken En dit jaar verscheen het vervolg Middernacht in de Kerstboekwinkel!
Wat was ik blij dat ik van uitgeverij Luitingh Sijthoff een recensie exemplaar mocht.

Net zoals het eerste deel staat Middernacht in de kerstboekwinkel bol van kerstsfeer in Edinburgh.
Bijna alle personages komen ook in dit deel weer terug: de snel ontvlambare en chaotische Carmen, haar perfectionistische zus Sofia, haar hilarische betweter-nichtje Pippa,de lieve oude Mr McCredie en nog vele anderen.

In dit deel is het leven voor Carmen zwaar. Het is uit met haar vriend Oke door een misverstand en hij is nu aan de andere kant van de wereld. Ook wordt Carmen min of meer uit huis gezet , want haar zus, bij wie ze na een tijdelijke logeerpartij bleef plakken, gaat weer werken en moet Carmen dus ruimte maken voor de nieuwe nanny. En die nieuwe nanny is de superleuke nieuwe personage Rudi, een roodharige losbol met één hand. Dat is de kracht van Colgan: haar hartverwarmende, bijzondere personages en een flinke portie humor en feelgood.

Het boek is goed te lezen als je het eerste deel niet hebt gelezen, want er wordt in het kort uitleg gegeven bij bepaalde situaties of personages zodat je het goed kunt volgen. Een leuk weetje is dat het boek uit haar korte novelle Expeditie Kerstboek (die ook net is uitgebracht als Ebook) kort terugkomt in dit verhaal.

Er zijn best wat personages en er gebeurt heel veel in dit verhaal. Door diverse verhaallijnen is het soms wat lastig te volgen en soms ook een beetje vergezocht, maar ach dat geeft helemaal niets. Want Middernacht in de kerstboekwinkel is denk ik hét kerstboek van 2024 en als je van feelgood, Edinburgh, hilarische personages en kerst houdt, zou ik dit boek zeker gaan lezen!

Meer recensies van Sandra0004