Spicy en spannende novelle

Sandra0004 21 juli 2024 Auteur
Van de Verhalenfabriek mocht ik Target lezen als recensie exemplaar.
Target is een spicy thriller novelle van Hanneke Meier, die eerder de reeks ' Lucy' en 'Hoog' heeft geschreven bij de Verhalenfabriek.

Flaptekst:

Vanaf het moment dat Antonio haar ziet, kan hij haar niet meer uit zijn hoofd zetten. Groene, twinkelende ogen, rode krullen die losjes in de wind bewegen, de sproetjes op haar gezicht… Hij verlangt direct naar haar.

Als Valerie hem in de ogen kijkt, staat haar hart een seconde stil. Daar bij het stoplicht ontwaakt een vlammetje binnenin haar, dat al jaren niet meer gebrand heeft.

Hun romance is er een vol passie en hartstocht. Maar is het ook voor altijd? Er ligt een beest op de loer, dat tot het uiterste zal gaan om hun prille relatie te verstoren.

Het is knap om in een novelle, een kort tussendoortje die je in één middag of avond kunt uitlezen, een heel verhaal kan neerzetten. Het is Meier goed gelukt.

Het verhaal leest vlot en de hoofdstukken zijn geschreven vanuit hoofdpersonages Antonio en vanuit Valerie. Dat is allemaal prima te volgen.

Target is spannend, zet je op het verkeerde been, heeft flink wat spice maar is naar mijn idee ook wat ongeloofwaardig. Ik vond het einde persoonlijk nogal ver gezocht, maar origineel is het wel, al deed het me erg aan een bepaalde film denken, die ik niet kan noemen zonder spoilers weg te geven.

De passie spat van dit stel af. Dat heeft Meier mooi en subtiel beschreven. Dat maakt dit tussendoortje ook anders dan de meeste andere tussendoortjes.

Hou je van een spannend, spicy kort verhaal met wat twist en veel vaart, dan zit je zeker goed met Target!

Meer recensies van Sandra0004