Indrukwekkende emotionele rollercoaster

SannaJ 03 februari 2024
Mijn hemel wat een verhaal! Mijn hemel wat een boek! Een rollercoaster van emoties: lachen en grinniken tijdens de Pietje Bell achtige jeugdavonturen en tot tranen met tuiten huilen wanneer de dagboekteksten worden gelezen. Dat Eddy, de bloedbroeder van Peter en de schrijver van dit boek, het zelf voorleest maakt dat het nog dieper binnen komt.

Het boek neemt ons mee naar de jaren 80 en 90. Het was voor mij dan ook op veel plekken een feest van herkenning. Peter, de beste vriend van auteur Eddy, heeft een enorm aanstekelijke levenslust. En dat is niet opgehouden bij de mensen in zijn directe omgeving of bij zijn dood. Het spat van de bladzijdes af!

Eddy, ik denk dat iedereen die dit leest, net als ik de jongens in hun hart zullen sluiten. En daardoor zal de eerste kroeg links van de hemelpoort flink uitgebouwd moeten worden. Want het gaat daar druk worden!

Meer recensies van SannaJ