Heerlijke feelgood

Sanne 02 juni 2021
Wedden dat ik blijf is het nieuwste boek van de Nederlandse schrijfster Marijke Vos. Ik kende deze schrijfster nog niet en dit is dan ook het eerste boek dat ik van haar las.

Debby woont in Amsterdam, maar wordt gek van alle files en drukte. Samen met haar zus Hilde krijgt ze het plan om te verhuizen naar een klein dorpje. Hilde en haar man en kinderen gaan in een oude apotheek wonen en Debby koopt een vervallen boerderijtje. Met behulp van enkele dorpelingen en een wel hele knappe dierenarts probeert ze haar droom waar te maken: een boerderij met alpaca’s.

Het verhaal wordt volledig geschreven vanuit Debby. De hoofdstukken zijn redelijk kort en de schrijfstijl is vlot en luchtig, waardoor het boek zeer snel wegleest. De lezer wordt goed meegenomen in de dagelijkse problemen en geluksmomentjes van Debby en Hilde. Vol humor wordt beschreven hoe stadse mensen ontvangen worden in een klein boerendorpje. Het boek zit vol met luchtige, humoristische, ontroerende en romantische momenten.
Het einde is ontzettend voorspelbaar, maar dat stoorde mij totaal niet.

Wedden dat ik blijf is een heerlijke feelgood die iedere liefhebber van dit genre zou moeten lezen. Ik ben heel benieuwd geworden naar de andere boeken van deze schrijfster!

Meer recensies van Sanne