De nacht van het vuur

Sarah de Groot 26 juli 2024
'De Nacht van het Vuur' is het elfde deel in de Ann Lindell-serie.

Ann Lindell heeft haar functie als rechercheur bij de afdeling Geweldsdelicten neergelegd. Wanneer haar voormalige kantoor een mysterieus telefoontje ontvangt. Een onbekende man vraagt naar Ann. Hij beweert dat zij "de enige is die luistert" en voegt eraan toe dat er mogelijk een leven op het spel staat.

Voordat de boodschap Ann bereikt heeft, brandt een schoolgebouw, dat momenteel dient als opvanghuis voor politieke en oorlogsvluchtelingen, volledig af. Na het blussen van de brand blijkt dat drie asielzoekers zijn omgekomen in de vlammen. Bovendien wordt duidelijk dat de brand waarschijnlijk is aangestoken.

Ann probeert informatie over de zaak te verkrijgen en deelt haar bevindingen met rechercheur Sammy Nilsson, een oud-collega die het politieonderzoek leidt.

Dan ontdekt Ann een opengesneden dode das in haar bed en realiseert ze zich dat ze zelf nu het doelwit is geworden.

Dit is het eerste deel van de serie dat ik lees. De flaptekst sprak me enorm aan en daardoor had ik hoge verwachtingen van het verhaal. Helaas viel het verhaal mij echt tegen.

Ik vond het moeilijk om in het verhaal te komen. De schrijfstijl van de auteur sprak me niet aan en voor mij ontbraken de spanning en de prikkelende beschrijvingen. Veel passages waren te gedetailleerd en daardoor werd het verhaal al snel saai. Het ontbrak aan dynamiek en vaart, waardoor het verhaal al snel mijn interesse verloor.

Het verhaal kabbelt voort zonder echte spanning, en dat maakte het lezen voor mij een teleurstelling.

Meer recensies van Sarah de Groot