Good material

Sarah 03 september 2024
"Good Material" volgt het leven van Andy, een man in de dertig die worstelt met de nasleep van een recente relatiebreuk. Als een niet al te succesvolle stand-up comedian blijft hij hangen in de slachtofferrol, wat regelmatig voor komische situaties zorgt. Naast de humor duikt het verhaal ook diep in de complexiteit van relaties, de pijn van het loslaten en de zoektocht naar zelfacceptatie. Terwijl Andy zijn weg probeert te vinden in een wereld die doorgaat zonder zijn ex, wordt hij geconfronteerd met vragen over zijn identiteit, ambitie, en wat het betekent om echt door te gaan met zijn leven.

Beoordeel een verhaal nooit op de flaptekst!
Na het lezen van de flaptekst dacht ik echt dat dit verhaal niets voor mij zou zijn. Ik kon er niet echt hoogte van krijgen. Wonder boven wonder ben ik bij toeval in deze buddyread beland, en wat ben ik blij dat dat gebeurd is, want ik heb enorm van dit verhaal genoten!
De verfrissende schrijfstijl van de auteur heeft mij aangenaam verrast.

Andy, het hoofdpersonage, kan soms irritant overkomen door zijn voortdurende zelfmedelijden en onvermogen om verder te gaan na de breuk met zijn ex-vriendin Jen.

Zijn gedrag is vaak kinderachtig en hij blijft hangen in de slachtofferrol, wat hem niet echt een sympathiek personage maakt. Toch ligt hierin juist de kracht van het verhaal. De auteur is er in geslaagd om Andy's innerlijke worstelingen overtuigend neer te zetten. Zijn ontwikkeling, van zelfdestructie naar zelfinzicht, maakt hem geloofwaardig en interessant.

Het boek biedt zo een naast de nodige humor ook een dieper inzicht in de complexiteit van menselijke emoties en relaties.

Tijdens de leesclubbespreking werd over het boek gezegd: "You hate it or you love it." Ik zit duidelijk in team "I love it!" Wat mij betreft een absolute aanrader!!!

Meer recensies van Sarah