Waarom we logen

Sarah de Groot 18 juli 2024
Wil en Sara reizen voor hun huwelijksreis af naar het resort van de familie McAlpine, gelegen in de Appalachen. Het resort bestaat uit houten huisjes, omgeven door natuur.

Beide hebben veeleisende banen en kunnen nu eindelijk genieten van hun welverdiende rust. Maar deze rust is van korte duur wanneer ze tijdens het zwemmen in het meer geschreeuw horen.

Wil besluit onmiddellijk te hulp te schieten, maar kan het slachtoffer niet meer redden. Wie van de mensen die op het resort verblijven, heeft deze moord op zijn of haar geweten?

Wil en Sara besluiten hun professionele modus aan te zetten en alles tot op de bodem uit te zoeken, zodat ze kunnen achterhalen wie de dader is. Dat blijkt echter niet zo eenvoudig te zijn, want de mensen die hier verblijven hebben allemaal hun geheimen.

"Waarom we logen" is mijn eerste kennismaking met de boeken van Karin Slaughter. Al vanaf de proloog had de auteur mij met haar scherpe en levendige schrijfstijl direct in haar greep. Het verhaal ontvouwt zich op zo'n manier dat je gewoon niet anders kunt dan verder lezen.

De personages zijn goed uitgewerkt en levensecht neergezet. Door de beeldende beschrijvingen van de setting en de omgeving waarin het verhaal zich afspeelt, voel je je bijna een medespeler in het mysterie van de locked-room moord.

Het verhaal zit vol verrassende plotwendingen die je telkens weer op het verkeerde been zetten. Hierdoor slaagt de auteur erin om de spanning continu vast te houden.

Van begin tot eind heb ik genoten van dit meeslepende verhaal. Karin Slaughter heeft me aangenaam verrast en ik ben blij dat ik via de leesclub met haar werk heb mogen kennismaken. Het ontdekken van nieuwe auteurs is altijd een genot voor een lezer, en deze kennismaking smaakt absoluut naar meer.

Kortom, een briljante thriller die ik iedereen van harte aanraad!

Meer recensies van Sarah de Groot