Campinggasten

Sarah 24 september 2024
Via Vrouwenthrillers mocht ik het boek lezen, waarvoor hartelijk dank.

Sander woont samen met Lina in Amsterdam. Wanneer de oom van Sander overlijdt, erft hij een camping in Limburg. Het plan is om een half jaar in Amsterdam te blijven wonen en de zomer op de camping door te brengen. Lina is hier niet blij mee, maar gaat toch mee naar de camping. Terwijl Sander zich vol overgave stort op de werkzaamheden, slaat de verveling bij Lina toe. Ze vindt afleiding in een affaire met Pepijn. Wanneer Lina plotseling verdwijnt en dood wordt aangetroffen, is ineens iedereen op de camping verdacht. Wie zit er achter de moord op Lina?

Ik vond het begin van het boek sterk geschreven. Door de vlotte en beeldende schrijfstijl van de auteur werd ik meteen in het verhaal meegenomen.
Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld.

Door de korte hoofdstukken zijn de perspectiefwisselingen goed te volgen. Naarmate het verhaal vordert, leer je de personages steeds beter kennen. Ik vond dat de personages heel realistisch en sterk zijn neergezet.

Daarnaast weet de auteur ook een aantal beladen thema's op een natuurlijke manier in het verhaal te verwerken. Dit geeft het verhaal de nodige diepgang. Dit zie je ook terug in de diversiteit van de personages en de verschillende verhaallijnen die het boek rijk is.

Hoewel een personage al vroeg in het verhaal dood wordt aangetroffen, blijft het tot het einde spannend wie er achter de moord zit. De auteur weet je regelmatig aan het twijfelen te brengen door verschillende plottwists in het verhaal te verwerken.

Kortom, een spannende thriller die zeker de moeite waard is om te lezen.

Meer recensies van Sarah