Wraaklust

Sarah 08 september 2024
Keet is mede-eigenaresse van een luxe kledingzaak en bezit een vakantiehuis op Ibiza. Ze is getrouwd met met de succesvolle voetbaltrainer Sijmen en woont samen met hem in een prachtig huis. Het stel leeft een luxeleven en niets lijkt hun geluk in de weg te staan. Het perfecte leven van keet komt abrupt ten einde wanneer Sijmen omkomt bij een auto-ongeluk. Aanvankelijk lijkt het erop dat het auto-ongeluk een noodlottig ongeval is, maar is dat wel zo? Terwijl rechercheur Fedde Laakman het ongeluk onderzoekt, komen er geheimen aan het licht en blijkt niets meer wat het lijkt.

De auteur heeft een spannend verhaal geschreven waarin de lezer wordt meegezogen in de geheimen van hoofdpersonage Keet. De afwisseling tussen heden en verleden zorgt voor een dynamische opbouw, en het mysterie rond de dood van Keets man houdt de spanning vast. Door de flashbacks uit Keets verleden leer je haar steeds beter kennen en begrijp je haar innerlijke strijd.

Hoewel Keet als personage sterk is neergezet, miste ik soms dezelfde diepgang bij de andere personages. Hierdoor voelden bepaalde verhaallijnen soms wat vlak aan en kwamen ze niet helemaal realistisch over.

Het verhaal bevat een aantal onverwachte wendingen die de spanning goed vasthouden. Het maakt mij als lezer nieuwsgierig naar hoe alles in elkaar zit. Bij de ontknoping vallen de puzzelstukjes perfect op hun plek.

"Wraaklust" is een goed opgebouwde thriller met een spannend einde en zal liefhebbers van het genre zeker aanspreken.

Meer recensies van Sarah