De Zilverweg van Stina Jackson

Saraya 20 november 2019
Stina Jackson - De zilverweg

Mijn eerste indruk:
De kaft vind ik mooi en heeft iets speciaal, duister.
Na de flaptekst gelezen te hebben hoop ik dat het een spannend boek is.
Ik hoop ook dat het een goed einde heeft. Maar het is een Scandinavische thriller dus het zal waarschijnlijk heel anders aflopen dan ik denk.

In het boek volgen we 2 hoofdpersonages Lelle en Meja.
Lelle is een alleenstaande vader die op zoek gaat naar zijn dochter die 3 jaar geleden verdwenen is. Hij gaat 's nachts op pad en rijdt rond en hoopt dat hij ze vindt. Hij is een kettingroker. Hij rookt alleen als hij zijn dochter gaat zoeken.

Meja woont samen met haar moeder en de vriend van haar moeder. Ze ontmoet een vriendje. Ze leert hem beter kennen. Stelt hem voor thuis.
Meja gaat bij haar vriend gaan wonen, leert de familie kennen. Zijn ouders, zijn 2 broers.

Plots is er nog iemand verdwenen, hebben de 2 zaken iets met elkaar te maken? Leven ze nog?
Het boek is opgebouwd uit 2 delen, deel 1 leest niet vlot. In deel 2 vlieg je vooruit, daar wordt het wel spannend. Voor mij is dit niet de beste Scandinavische thriller, maar dankzij het 2de deel krijgt hij 3 sterren op 5.

Meer recensies van Saraya