Pittig speurwerk

Saskia I. 30 augustus 2024
Los jij graag raadsels en misdaden op? Met een goed denkvermogen, een frisse speurneus en eenvoudig potlood (een gom is waarschijnlijk ook nodig) kan jij samen met Deductive Logico, de beste detective uit de puzzelwereld, heel wat mysteries oplossen in deze Murdle-boeken!

Aan de hand van ‘deductieroosters’ duik je zowel in de puzzels als in een bijhorend verhaal doorheen het boek. Op de eerste pagina’s krijg je een zeer duidelijke uitleg over hoe de puzzels precies in elkaar steken. Tijdens je speurtocht moet je niet enkel de deductieroosters invullen, maar ook rekening houden met getuigenverklaringen, geheime codes, doolhoven… Er zijn vier moeilijkheidsgraden, van eenvoudig tot aartsmoeilijk. En inderdaad, in het begin geraakte ik vlotjes door de puzzels, maar het werd toch steeds uitdagender. Doordat er een heus verhaal met de nodige hints doorheen de puzzels loopt, moet je toch wel zeer aandachtig blijven. Ik spiekte trouwens meermaals bij de oplossingen om verder te geraken. Maar het verhaal, doorspekt met de nodige humor, heeft wel een enorme meerwaarde. Ook de vormgeving is zeer verzorgd en speels! Als je dus een liefhebber van deductiepuzzels bent, dan zijn de Murdle-boeken ideaal voor jou!

Benieuwd? Op de website van de uitgever kan je een kijkje nemen in de Murdle-boeken met de uitleg over hoe je te werk moet gaan én de eerste puzzels! Ik wens je alvast veel puzzelplezier!

Meer recensies van Saskia I.