Even terug in de tijd

Saskia 18 september 2024
Dit is mijn eerste boek van Sarah Lark. Gelijk een mooi gesigneerd exemplaar gewonnen via Zin in feelgood. De actie was er omdat het volgende boek al weer in de winkels ligt. En na het lezen van deel 1 wil ik zeker meer.
In het boek Dochter van twee werelden word je meegenomen naar Kenia. In de tijd dat het nog normaal was om een olifant te gaan schieten. Dochter Ivory (Ivy) wil alleen niet schieten. Maar raakt verlieft op het land en de mensen.
Op de achtergrond breek de eerste wereld oorlog uit en dat geeft het boek nog al een wending. Het is overleven en dankzij slim handelen blijft Ivy zelf overeind.
Ik voelde echt met de karakters mee. Je voelde onrecht en verbazing van wat rond 1918 nog heel normaal was. En hoe dichtbij eigenlijk toen werd mijn oma geboren.
De ware geschiedenis samen met fictie is erg mooi in elkaar verweven. Daarbij zijn de beschrijvingen zo goed dat je ook zelf naar de dieren toe sluipt.

Vriendinnen voor het leven heb ik gelijk gereserveerd in de bibliotheek. En ook andere boeken van Sarah Lark staan op mijn tbr.
Bedankt Zin in feelgood dat dit mooie boek in mijn kast mag pronken.

Meer recensies van Saskia