heerlijk liefdes verhaal

Saskia 08 juli 2024
Ik mag dit boek van namens HarperCollins Holland eerder lezen in ruil voor een recensie. Hier werd ik mijn sport hart heel blij van.
Vooral omdat Let the games begin van Rufaro Faith Mazarura zich afspeelt in en om het Olympische dorp. Je leeft mee in de wereld van Olivia, haar droom is om een hoge positie binnen de organisatie van Internationaal Olympisch Comité of binnen de NAVO te bewerkstelligen. Als een dochter van Zimbabwaanse immigranten moet je hiervoor veel meer overwinnen dan de typische 7vinkjes man. https://www.hebban.nl/boek/de-zeven-vinkjes-joris-luyendijk.
Ook volg je 100m sprint kampioen Zeke. Als favoriet staat hij ook erg in de schijnwerpers en met alle media en sponsering en de druk die hij ervaart is leef je echt mee met Zeke zijn leven tijdens de denkbeeldige olympische spelen.
Als je daarbij nog een aantal perfecte sporters en een mooi liefdes verhaal stopt krijg je dit makkelijk en heerlijk weg te lezen boek. Met zinnen zoals:
“Dus begon ze te schateren, zo’n lach waarvan je buikpijn kreeg en waarvan je schouders bleven schudden. Ze had haar ogen tot spleetjes geknepen en haar lach klaterde, alsof de zon was doorgebroken.”
En wat ik zeker zelf wil gaan proberen.
“Dus schreef ze op: ‘Doe alles waar je gelukkig van wordt!’ en onderstreepte dat vervolgens drie keer.”
Een heerlijk verhaal die een lach op mijn gezicht toverde.
Mijn sport hart werd dus gelijk getroffen met zulke aankondigingen. Ik had dit boek dan door zijn heerlijke schrijfstijl en leuke romantische verhaal graag heel veel sterren gegeven. Maar de sport trainer in mij werd teleur gesteld. Op sportief gebied staan er namelijk nog al veel dingen in die niet kloppen. Maar als leek denk ik dat je makkelijk over de meeste heen kan lezen. Ook heb ik erg veel moeite met het veel terug komende 2024.
Dus gebruik dit boek niet met het idee zo kan ik misschien gaan trainen. Of zo gaat het er dus bij een top ploeg aan toe. De 100m sprint heren is komende olympische spelen zeker niet het laatste onderdeel atletiek. Dat zal altijd de marathon blijven.
Ik ben wel gaan houden van Olivia en Zeke. Ben heel benieuwd hoe het zou zijn om vrijwilliger te zijn op de olympische spelen. En zal een vervolg zeker weer willen lezen. Een heerlijk boek voor tijdens de olympische spelen te lezen. Ben je op zoek naar een leuk liefdes verhaal makkelijk te lezen af en toe te kunnen lachen dan hoort dit boek thuis op je TBR.

Meer recensies van Saskia