pageturner

shannah bielen 26 juni 2024
Liam, de zestienjarige zoon van Erika, lijkt op het eerst gezicht de perfecte zoon. Hij is vriendelijker, hoffelijker, liever en aangenamer dan zijn zus Hannah. Maar toch houdt Erika haar zoon al heel lang in de gaten. Ze heeft vermoedens dat er iets duisters in hem schuilt en wil hem behoeden om fouten te maken. En wanneer Erika ontdekt dat Liam een oogje heeft op Olivia, het meisje dat onlangs verdween, gaan alle alarmbellen bij haar af.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Erika, die soms wel heel ver gaat in haar adoratie voor haar zoon. Ze deinst er niet voor terug om hulp in te schakelen, zonder haar man of dochter hiervan op de hoogte te brengen.
We lezen ook stukken vanuit Olivia, het meisje dat verliefd is op Liam Cass.
Daarnaast zijn er de verslagen van proces-verbalen van verschillende mensen, waaronder een vroegere schooldirecteur, een schooljuf, een kinderpsycholoog en de zus van Liam. Deze afwisseling in perspectieven zijn boeiend en zorgen voor een completer beeld. Ze wisselen elkaar op een aangenaam tempo af.

Naarmate het verhaal vordert, en het onderzoek naar de verdwenen Olivia moeizaam verloopt, voel je de spanning toenemen. Wie de eerdere boeken van McFadden reeds las, weet wat je kan verwachten; meeslepend, een heleboel aanwijzingen en onverwachte wendingen. De schrijfster duwt je in een zekere richting, laat broodkruimels achter en zorgt voor veel wendingen in het verhaal.
Door eerdere leeservaringen heeft dit wel een impact hoe je in dit verhaal stapt. Ik had al vlug door in welke richting ik mocht kijken, maar dit weerhield me er niet van om dit boek niet meer weg te leggen. Een pageturner!
Als je fan bent van de serie ‘De hulp’, dan zal deze standalone ‘De perfecte zoon’ je zeker aanspreken.

Meer recensies van shannah bielen