Een ontroerend mooi boek

Als Hannah online een advertentie ziet van een vuurtoren die te koop staat, is ze direct enthousiast. Ze weet haar ouders te overtuigen om te gaan kijken en al snel is de koop een feit. Haar droom komt uit!

Toch vind ze het allemaal ook spannend. Beginnen op een nieuwe plek is voor veel mensen moeilijk, maar Hannah weet ook dat ze niet uit een doorsnee familie komt. Zij heeft namelijk twee vaders, een moeder en een oudere geadopteerde zus. Daarnaast heeft ze ADHD en voelt ze zich anders dan andere kinderen. Hoe gaan mensen in het dorp op dit alles reageren?

Gelukkig weet ze op haar nieuwe plek al snel vrienden te maken. Het is een groep kleurrijke jongeren, die vaak ’s avonds op het strand bij elkaar komen rond een kampvuur. Hannah voelt zicht thuis in deze groep, mede omdat ze merkt dat ze niet de enige is die zich anders voelt. Wat volgt zijn heerlijke zomeravonden, leuke uitstapjes en goede gesprekken.

De schrijfstijl van Miriam Bruijstens is heel prettig. Je leest het boek vanuit het perspectief van Hannah. Hierdoor kom je achter haar onzekerheden, gevoelens en ook wel angst. De personages zijn goed uitgewerkt. Het is een geweldig ‘coming of age’ verhaal, waarin een warme familie en mooie vriendschappen centraal staan. Een feelgoodverhaal over verwarrende gevoelens, je zelf ontdekken en elkaar accepteren. Een boek die me hier en daar aan het denken heeft gezet. Wat mij betreft een aanrader!

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon