Prima verhaal, maar voor mij wat traag.

Wanneer Vega in paniek wordt gebeld door haar vroegere jeugdvriendin Katja, besluit ze met tegenzin terug te keren naar Silverbro, het dorpje waar ze opgeroeide. De vriendinnen waren onafscheidelijk, totdat een schokkende gebeurtenis en een groot geheim hen definitief uit elkaar dreef. Eenmaal aangekomen in Silverbro, blijkt Katja spoorloos verdwenen te zijn. Iets dat Vega doet denken aan de nooit opgeloste verdwijning van Katja’s tante, ruim dertig jaar geleden. Hebben beide verdwijningen met elkaar te maken en zal hun geheim nog wel veilig zijn?

Het volledige verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Vega. Zij neemt je mee in het heden en verleden, aangeduid met de tussentitel: Het vuur. Door deze opzet krijg je als lezer mondjesmaat puzzelstukjes om het mysterie op te lossen en vraag je je vrijwel continu af wat beide tijdlijnen met elkaar te maken hebben. Door de korte hoofdstukken die regelmatig werden afgesloten met kleine cliffhangers, bleef ik doorlezen. Toch moet ik wel zeggen dat het verhaal voor mij helaas wat te traag verliep, pas na zo’n tweehonderd bladzijden kwam er meer vaart in en werd ik het boek ingezogen. Richting het einde kwamen beide tijdlijnen mooi bij elkaar en was het plot zeker verrassend. Al met al een prima verhaal, maar zeker geen spannende thriller met veel actie.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon