Sprookje met een duister randje

sheila_hjv_inbooks 14 augustus 2024
Na het overlijden van haar moeder is Astrid, samen met haar stiefvader en zijn twee kinderen, in hun huis blijven wonen. Haar stiefzus en -broer maken het leven van Astrid echter bijzonder lastig.

Als zij en haar stiefzus worden uitgenodigd voor een koninklijk bal, hoopt Astrid dat dit het begin kan zijn van een nieuw leven. Maar niet iedereen gunt haar die kans, en verdrietig vraagt Astrid zich af of er iemand is die wel om haar geeft.

“Ik kan nog altijd niet ademen, en zodra ik dat weer wel kan, wil ik huilen, maar ook dat lukt niet. Ik wil gillen, maar het lijkt alsof ik me in een nachtmerrie bevind.” Emma Anna

Assepoester van Emma Anna is onderdeel van een serie van (op dit moment) vijf duistere sprookjes met een twist.

Deze versie van Assepoester is donkerder en explicieter dan het bekende sprookje, en de auteur heeft er echt een leuke en originele invulling aan gegeven. Alhoewel je ze als dark romance zou kunnen betitelen, is het wel dark romance met een Emma Anna sausje. Op de een of andere manier weet ze namelijk altijd iets eigens in haar vertellingen te leggen. In mijn beleving is dat een gevoeligheid die ze, hoe duister het boek ook is, aan haar verhalen en hoofdpersonen meegeeft. Nooit hetzelfde maar altijd met een bepaalde warmte. Dat neemt niet weg dat dit sprookje qua inhoud niet bedoeld is voor jonge lezers.

Wat ik erg leuk vind is dat deze versie van Assepoester totaal anders is dan andere versies die ik heb gelezen, en dat maakt het ontdekken ervan extra fijn. Je kan echt merken dat Emma Anna plezier heeft gehad om haar invulling te geven aan dit sprookje dat zowel duistere als zachte kanten bevat. Qua darkness zou ik het verhaal wel aan de lichtere kant van het spectrum plaatsen, en ik denk dat dat te danken is aan het feit dat er gewoon geen Emma Anna verhaal is waar niet ook een hart in zit. Hierdoor is het verhaal heel toegankelijk gebleven voor iedereen die weet wat dit genre inhoud en die de liefde niet in hokjes plaatst.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks