Wie is hij?

sheila_hjv_inbooks 31 augustus 2024
Een bizar auto-ongeluk legt een ijzingwekkende vondst bloot, wanneer per ongeluk de kofferbak van een van de auto’s openschiet. De eigenaar van het betreffende voertuig weigert na zijn arrestatie met iemand anders dan Robert Hunter te praten.

Als de FBI Robert Hunter om hulp vraagt, blijkt al snel dat ze slechts het topje van de ijsberg hebben ontdekt. Hoe meer gruwelijkheden er worden blootgelegd, hoe angstaanjagender de moordenaar wordt, terwijl ze niet eens wisten dat hij bestond. En hij geeft zijn geheimen niet zomaar prijs

“Slapeloosheid was het logische antwoord dat zijn lichaam en hersens vonden om met zijn nachtelijke angsten en afgrijselijke nachtmerries te kunnen omgaan.” Chris Carter

De beste vriend van Chris Carter is alweer het zesde boek met Robert Hunter in de hoofdrol, en opnieuw heeft de auteur een ongemeen spannend verhaal op papier gezet.

De beste vriend verschilt van de eerdere boeken van Chris Carter, omdat het plot en de personages grotendeels gebaseerd zijn op ware feiten en mensen. En die wetenschap maakt het lezen van het verhaal alleen maar huiveringwekkender. Ooit dacht ik dat een verhaal waarin de dader al bekend is, helemaal niet spannend zou zijn. Maar Silence of the lambs bewees het tegendeel en werd zelfs mijn favoriete film ooit in het thrillergenre, en ik heb deze film eindeloos vaak gekeken.

En Chris Carter bewijst met De beste vriend dat ook zijn boek dat vooroordeel kan neerhalen. Zijn seriemoordenaar jaagt het kippenvel over je lijf, en laat je met een angstig gevoel lezen wat hij allemaal heeft uitgespookt. De auteur weet het verlangen van dit personage om pijn te veroorzaken in woord en daad, scherp en beangstigend over te brengen. Door een gedisciplineerd en kwaadaardig personage tegenover de slimme en beheerste rechercheur Robert Hunter te zetten, laat de auteur een strijd ontstaan tussen twee begaafde spelers die recht tegenover elkaar staan.

Al het voorgaande maakt De beste vriend voor mij minstens zo goed als eerdergenoemde film. Wat alleen maar kan betekenen dat ik dit boek oneindig vaak zal gaan lezen.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️+

Instagram: sheila_hjv_inbooks