Op de rug van draken

Cassidy Drake droomt ervan, om net zoals haar moeder, mee te doen aan de jaarlijkse Grote Drakenrace. Al haar hele leven is ze omringd door draken, waar ze met heel haar hart van houdt. Daarom wil ze dolgraag winnen van het draakonvriendelijke VlamCo-team.

Cassidy’s vader weigert haar deelname goed te keuren, waardoor ze stiekem moet vertrekken met haar draak Ranga. De vijf bijzonder moeilijke opdrachten zullen een uitdaging worden, maar de valsheid van haar concurrenten is misschien wel de grootste uitdaging van allemaal.

“Ik buig me voorover tot vlak boven Ranga’s lijf en geef haar de sporen. Op een of andere manier weet ik gewoon dat ze glimlacht.” Kacy Ritter

De Grote Drakenrace van Kacy Ritter is een fantastisch avontuur voor iedereen die van draken houdt en vriendschap en dierenliefde hoog in het vaandel hebben staan.

Dit verhaal is zo ontzettend leuk geschreven dat het makkelijk uit zijn junior jasje kan barsten, om zich te scharen onder de aanduiding: voor jong en oud. De Grote Drakenrace is fantasierijk, draagt een echte strijd in zich, is gevuld met een indrukwekkend aantal draken en drakensoorten en heeft een grote variatie aan sympathieke personages en rancuneuze schurken. Kacy Ritter heeft echt een wereld geschapen waar je heen wil om op de rug van draken te racen, en met Cassidy te strijden voor hun welzijn.

De drakenranch, die ook functioneert als opvang, vind ik echt een geweldige vondst die direct genegenheid oproept. Het is niet moeilijk om mee te voelen met de mishandelde draken, en door wat Cassidy en haar familie voor ze doen sluit je deze karakters gelijk in je hart. Dat gevoel neem je mee als Cassidy deelneemt aan de drakenrace, waardoor je haar grootste supporter wordt. De race en de opdrachten zijn goed uitgewerkt en het wordt regelmatig behoorlijk spannend. Kacy Ritter weet te verrassen in de keuzes die ze maakt, maar zorgt wel dat je je er in kan vinden.

De Grote Drakenrace is een wervelende rit op, en naast, de rug van een draak en alles in mij hoopt op nog een avontuur van Cassidy en Ranga.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks