De familie die je krijgt, en de familie die je kiest

sheila_hjv_inbooks 11 september 2024

Gevangengenomen door een monster, gebracht naar een duistere plek en omgeven door gevaar, vraagt Belle zich af of ze Atlas en de kinderen ooit weer in haar armen kan sluiten.

Gek van angst en kokend van woede doet Atlas alles wat in zijn macht ligt om Belle terug te vinden. Een leven zonder haar kan hij zich allang niet meer voorstellen, en hij zal niets nalaten om haar weer bij zich te hebben.

Als je denkt alles te verliezen wat je lief is, doe je dan alles wat je kan om dat te voorkomen?

“Als ik in iets zou geloven, zou ik niets anders kunnen dan geloven dat iemand daarboven een godsgruwelijke hekel aan me heeft.” Eva Yarich

Duistere nachten van Eva Yarich is het tweede deel van de Amulet serie, en daarmee ook het meeslepende en steamy vervolg op Gekleurde nachten.

Het blijft een bijzonder iets om een boek waar je zo naar hebt uitgekeken ineens in je handen te houden. En in het geval van een vervolg is dat tegelijkertijd ook een beetje spannend, want zal het net zo goed zijn als het deel waar je al zo van genoten hebt? Alhoewel ik het van deze auteur eigenlijk ook wel had verwacht, kan ik hier met blijdschap een volmondig ja op zeggen. Het was genieten in hoofdletters. Duistere nachten sleept je mee op een avontuur dat je langs hoge pieken en diepe dalen voert, en je met elke letter weet te boeien.

Eva Yarich heeft een innemende manier van vertellen, en ze slaagt erin om zelfs in de meest gruwelijke scènes af en toe een glimlach op je gezicht te toveren. Ik kan me voorstellen dat dat klinkt alsof er iets mis met mij is, maar als je het verhaal leest zal je merken dat het aanboren van zoveel verschillende emoties de vertelkracht is van Eva Yarich. Zelfs in de meest uitzichtloze situaties laat ze haar hoofdpersonen soms misschien machteloos, maar nooit krachteloos. En dat zorgt dat je zonder reserve wil blijven lezen.

Duistere nachten is een verhaal dat je tot het einde aan toe op je hoede houdt, terwijl de auteur tot en met het slot haar eigen pad volgt en weet te verrassen met de soort weg die ze kiest.

4½ ⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks