Een magische spreuk voor voorspoed

sheila_hjv_inbooks 05 december 2023
Maggie en haar nichtje Holly weten sinds kort dat ze magische krachten hebben. Die ontdekking deden ze toen ze een Boek der Magie vonden op de zolder van het huis dat Maggie van haar oma heeft geërfd.

Wanneer Maggie en Holly op het punt komen dat ze hun energierekening niet meer kunnen betalen, besluiten ze een spreuk voor meer voorspoed te doen. Terwijl de twee vrouwen hun ritueel uitvoeren valt het oog van Sheriff Sam Yellowhorse, die op nagenoeg dezelfde plek een grensonderzoek doet, op een van hen.

“Heel even was hij bang dat hij geesten zag. Een spookkat en een paar spookvrouwen…..” Olivia Hill en Lizzie van den Ham

De vonk slaat over tussen Sam en Maggie, maar blijft dat zo als Sam ontdekt dat Maggie magische gaven heeft?

Een heuse heksenjacht van Olivia Hill en Lizzie van den Ham is een cosy crime novelle met magische vonkjes.

Bij magische verhalen ben ik echt een liefhebber van de verhaallijn waarin je kunt meebeleven hoe het allemaal begon, en dat stukje ontbrak in dit verhaal. In het prille begin van Een heuse heksenjacht, was daar voor mij dan ook een lichte teleurstelling, maar door de manier waarop de auteurs de magie door de romantiek en de spanning hebben heen gevlochten liet dat gevoel al heel snel vervagen. De auteurs hebben eigenlijk precies de juiste dosering van de ingrediënten weten te vinden.

Door de financiële problemen waar Maggie en Holly mee kampen, is er ruimte gecreëerd voor elk onderdeel van het verhaal, en voelen de gebeurtenissen ook heel logisch. Ik vond het spannend om te ontdekken hoe alle bouwstenen een plekje zouden krijgen. De auteurs nemen voldoende tijd voor iedere ont-, en verwikkeling, waardoor de sfeer ontspannen blijft en je niet het idee hebt dat er in een korte tijd van alles op je wordt losgelaten. Het is fijn om te kunnen constateren dat er binnen de lengte van de novelle genoeg verhaal te vinden is.

Een heuse heksenjacht is een fijn magisch verhaal, doordrenkt met romantiek en een klein spannend randje.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks