Liefde, cultuur en familie

sheila_hjv_inbooks 07 oktober 2024
Wanneer het hotel waar Aimy werkt wordt overgenomen door een Zuid-Koreaans bedrijf, weet ze dat er veranderingen aan zullen komen. Op zich is dat geen probleem, maar om dan ook net een luie en chagrijnige nieuwe collega in te moeten werken is niet ideaal.

Aimy geniet echter van wat ze doet en ze is vastbesloten om zich niet van de wijs te laten brengen. Ze vraagt zich alleen wel af waarom Dorian werk doet wat hij helemaal niet leuk lijkt te vinden. Toch groeien de twee naar elkaar toe, maar een geheim gooit Aimy’s leven alsnog overhoop.

“Als reactie zet ik de tv aan. Totdat de pizza’s bezorgd worden zitten we zwijgend naast elkaar op de bank met onze armen over elkaar geslagen.” Ilja Nijdam

Een opgemaakte zaak van Ilja Nijdam laat zich op de cover omschrijven als feelgood meets K-drama.

Zelf heb ik nog niet eerder iets in het K-drama genre gelezen, maar als dit boek van Ilja Nijdam er een weergave van is, dan wil ik er zeker meer van. Ik vind de schrijfstijl van deze auteur sowieso altijd al erg uitnodigend, en die komt ook in dit verhaal weer heel goed over. Ik werd er helemaal door meegenomen en kon heerlijk genieten van het verhaal dat zich ontvouwde. Alhoewel je bij sommige dingen best het gevoel hebt dat je weet wat er gaat volgen, zit je toch in spanning te wachten tot die momenten komen en je vervolgens de geruststelling krijgt waar je op hoopt.

Aimy is een fijn personage, waar ik direct vanaf het begin heel nieuwsgierig naar was en die mij zeker niet teleurstelde. Dit hoofdpersoon heeft duidelijke en bewuste keuzes gemaakt in haar jonge leven, en het is erg prettig om te ontdekken dat de auteur haar daar ook zeer content mee laat zijn. Het is gewoon heel erg aangenaam om te lezen over iemand die geniet van wat ze doet, ongeacht hoe anderen daar over denken, en die ook een solide basis heeft met mensen die haar steunen en gelukkig willen zien.

Ilja Nijdam zet een positief verhaal neer over keuzes, cultuurverschillen, verwachtingen en over de compromissen die je bereid bent te sluiten voor de mensen van wie je houdt.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks