Niet handig, maar wel leuk?

sheila_hjv_inbooks 05 oktober 2024
Toen Alyssa haar succesvolle topsportcarrière beëindigde, was het een hele uitdaging om een invulling te geven aan deze nieuwe fase van haar leven. Inmiddels heeft ze andere gewoontes en een nieuw ritme ontwikkeld, en daar haalt ze veel plezier en voldoening uit.

Alles wordt echter weer overhoopgegooid als een knappe bekende van haar zus, en een actie voor een goed doel haar leven in buitelen. Plotseling wordt haar vastberadenheid om onhandige relaties uit de weg te gaan aan het wankelen gebracht.

Durft Alyssa haar gevoel te volgen? Of laat ze haar verstand beslissen?

“Want als ik viel voor een man, viel ik doorgaans hard. En er was geen ontkennen aan, ik viel harder dan alle boombladeren in het hele land. Als ik iets deed, ging ik er doorgaans helemaal voor ……” Eline Mannasseh

Herfstmaan van Eline Manasseh is een fijne en sfeervolle feelgood novelle om even lekker in te verdwijnen.

Alhoewel ik geen liefhebber ben van kou, herfststormen en regenbuien, hou ik wel van de prachtige warme kleuren die in de herfst als een wonder in de natuur verschijnen. De sfeer die die kleuren uitstralen voelde ik helemaal naar boven komen in de lieve novelle van Eline Manasseh. De zachte personages en de liefdevolle verhaallijnen maken het onmogelijk om er niet voor te vallen.

De karakters hebben stuk voor stuk een fijne uitstraling en het is daardoor erg leuk om ze, voor zover dat past in een novelle, ietsje beter te leren kennen. Eline Manasseh weet de personages goed gedoseerd te introduceren en te voorzien van een achtergrond die nodig is voor het verhaal, zonder dat ten koste te laten gaan van de uitwerking van alles dat ze ze mee laat maken. Haar schrijfstijl is fijn en uitnodigend, en dat zorgt dat je wil blijven lezen. Eline Manasseh zet niet alleen een sfeer, maar ook een gevoel neer.

Herfstmaan is een heerlijke novelle die je makkelijk oppakt als je even wat tijd over hebt. Maar ik had zeker nog veel langer van dit verhaal willen genieten en ik vond het echt jammer dat ik het uit had. En dat is een gevoel dat ik graag heb aan het einde van een boek.

4½ ⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks