Keert hij ooit nog terug?

sheila_hjv_inbooks 21 augustus 2024
Samen met haar verloofde opent Eva in Friesland een pizzarestaurant. Wanneer het restaurant voor het eerst de deuren opent voor haar gasten, wordt er ook een deur naar het verleden geopend.

Eva zou er veel voor over hebben gehad als die deur voor altijd dicht was gebleven, zodat de persoon die haar leven weer instapte, dat niet zou hebben gedaan.

Heeft trauma hun beiden onherstelbaar verwoest?

“Zijn opgepompte lichaam verraadt waar hij dagelijks uithangt. Het is nu zes jaar geleden, maar na wat er toen gebeurde, vervloekt ze die jongen nog altijd.” Lorena Perez

Ik ben niet ziek, ik heb alleen wat meegemaakt van Lorena Perez is een verhaal over liefde, vriendschap, verdriet, pijn en trauma.

Het verhaal van Lorena Perez begint gelijk lekker spannend, waardoor je direct op een prettige manier aan het lezen bent. De auteur wisselt regelmatig van perspectief en van tijd, wat ervoor zorgt dat je de gebeurtenissen vanaf verschillende kanten kan bekijken en niet veel mist van wat er zich allemaal afspeelt. De wisselingen waren grotendeels dan ook zeer prettig. Alleen brachten de veranderingen in tijd hier en daar wel wat verwarring bij mij teweeg, en dat zorgde toch dat ik op momenten even mijn focus verloor en er voor mij wat open eindjes bleven.

Ik ben niet ziek, ik heb alleen wat meegemaakt is een boek waar een aantal diepere lagen in liggen die enerzijds duidelijk in het oog springen, maar anderzijds ook verborgen worden gehouden. Lorena Perez creëert daarmee een spanningsveld dat in het hele boek voelbaar is. De personages leer je in het moment van het verhaal kennen. Je krijgt niet veel achtergrondinformatie, maar het is voldoende om goed mee te kunnen leven. En de rest van het verborgene werkt in het voordeel van de geheimzinnigheid rondom het slot waar de auteur naartoe werkt.

⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks