Alles wat ze niet wil. Toch?

sheila_hjv_inbooks 12 oktober 2024
Gia heeft al veel te lang, veel te hard gewerkt. Daarom besluit ze de zomer door te brengen in het vakantiehuisje van haar vader in Barcelona. Ze wil zich alleen bezighouden met zon, cocktails en hete Spaanse mannen.

Op de eerste dag ontmoet ze de slimme en oer-Hollandse student Alex. Hij is alles waar Gia niet op valt en ook nog eens jonger dan haar. Alex roept gevoelens bij haar op, waar ze helemaal niet op zit te wachten. Toch groeien Alex en Gia naar elkaar toe.

Maar als Gia’s verleden opspeelt komt zowel haar relatie met Alex als met haar vader onder druk te staan.

“Er is maar één ding erger dan een vriend: de schoonfamilie die je er gratis en voor niets bij krijgt.” Lianne Reijntjes

Kwetsbaar verliefd is de mooie, eerste in eigen beheer uitgegeven, feelgood roman van Lianne Reijntjes.

Lianne Reijntjes wist mij echt te verrassen met de opbouw van haar roman. Het verhaal dat eerst nog vooral luchtig en zonnig lijkt, wordt met precisie naar meer diepgang geleid. Eerst vooral met toespelingen, maar later, als je ontdekt wat er allemaal op de achtergrond heeft gespeeld, slaagt de auteur erin om je echt in je hart te raken. Je zou kunnen zeggen dat het haast een beetje voelde alsof de emoties in het verhaal hadden besloten om je langzaam te besluipen en je vervolgens te overrompelen met een aangrijpende diepere laag die niet direct zichtbaar was.

De auteur mengt de diepgang, met zon, liefde, het prachtige Barcelona en fijne personages. Ik was direct fan van de dappere, stoere en sociaal onhandige Gia. Dat laatste zorgt voor de nodige glimlachen en stiekem toch ook wel voor herkenning. Het is wat mij betreft altijd prettig om over personages te lezen die niet perfect zijn. Dat maakt ze menselijker, zelfs als het ongemakkelijk is. En zeg nu zelf, denken we niet allemaal weleens bij (on)bekenden dat ze je maar beter geen knuffel kunnen geven.

Kwetsbaar verliefd is de slimheid, luchtigheid en openheid van Alex en de zelfstandigheid, voorzichtigheid en gelaagdheid van Gia, en dat maakt een onweerstaanbare combinatie.

4½ ⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks