Stads- of plattelandsmeisje?

sheila_hjv_inbooks 12 september 2024
Pas in haar werk op een redactie in Utrecht, heeft Wietske goed leren communiceren. Nu zegt ze waar het op staat, maar dat was in haar geboortedorp wel anders. Dat is ook een van de redenen die ervoor hebben gezorgd dat ze is weggevlucht.

Na jaren keert ze, voor een vakantie bij haar ouders, terug naar de plek waar Foppe ook woont. Hij is de grootste reden van haar vertrek. Het weerzien met hem loopt niet bepaald soepel, en ze is blij dat ze slechts voor een paar weken terug is in Moledoarp.

Maar is Wietske echt zo verknocht aan de drukte van de grote stad? Hoe langer ze in het dorp verblijft, hoe meer de twijfel toeslaat. En dat komt niet alleen door de omgeving.

“Onder de foto staat: Bij ons op de redactie nemen we de tijd voor elkaar en voor onszelf. Rennen doen we in onze vrije tijd.” Lindi Melse

Lichtjes in de molen van Lindi Melse is een feelgood novelle met een zeer sfeervolle inhoud.

Inmiddels heb ik al een aantal boeken van Lindi Melse gelezen en ik kan met zekerheid zeggen dat ze, zowel in haar novelles als in haar romans, het feelgood gevoel met overtuiging bij haar lezers brengt. Ook bij deze novelle heb je het idee dat je een veel omvangrijker verhaal hebt gelezen, en dat je er gewoon heel snel doorheen bent gegaan. Er is voldoende achtergrondinformatie om de personages te leren kennen, en de omgeving waar Wietske naartoe reist kan je gemakkelijk voor de geest halen.

Lindi Melse laat je verlangen naar de rust waarin Wietske terecht komt. Misschien wel omdat ze doet wat we allemaal eens zouden moeten doen. Gewoon even stoppen met rennen, om volledig te kunnen onthaasten. Dat Wietske er niet direct erg goed in is, maakt het verschil nog opvallender, en kan je tijdens het lezen genieten van de weg die ze bewandelt om het ritme te vinden dat bij haar past. Daarnaast kan de hoofdrolspeelster rekenen op bijpersonages die Lindi Melse smakelijk neerzet, en zorgt de jeugdliefde voor een lekkere geladen spanning.

Lichtjes in de molen is een heerlijke novelle, die je de feelgood beleving van een veel dikker boek geeft.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks