Een safari vol gevaar

sheila_hjv_inbooks 17 oktober 2024
Dani is samen met haar man en twee dochters voor een droomreis naar het Afrikaanse Botswana afgereisd. Op de eerste dag staat ze oog in oog met haar jeugdliefde Liam, die hun gids voor de komende safari zal zijn.

De ontmoeting met Liam roept herinneringen op die niet alleen de relatie tussen Dani en haar man, Nick, onder druk zet. Dani wordt ook ineens geteisterd door nachtmerries over een traumatische gebeurtenis uit haar verleden.

Als alle puzzelstukjes op zijn plek vallen, moet Dani vechten voor haarzelf en voor haar gezin.

“In een reflex greep Dani de stoelleuning voor haar vast en kneep zo stevig in de harde kussens, dat haar knokkels wit afstaken tegen haar inmiddels behoorlijk gebruinde huid.” Anita Kroef

Oog in oog van Anita Kroef is een spannende thriller van de auteur die eerder Bloedzusters schreef.

Het verhaal start direct veelbelovend en spannend, en dat zet een toon die verwachtingen oproept waar de auteur wat mij betreft ook aan tegemoet komt. Ik vind het sowieso altijd al een prestatie als er met een klein groepje personages, een boeiend verhaal kan worden neergezet waar je in wil blijven lezen. Er wordt niet veel prijsgegeven over de karakters, maar in dit geval is dat geen gemiste kans, maar juist een vorm die het verhaal en de geheimzinnigheid dient. Alles ontvouwt zich op het juiste, en soms ook op het meest onverwachte, moment.

De vorm waarin het verhaal is opgebouwd is leuk en informatief. Vooral de delen die voorafgegaan worden door een reisbeschrijving, vertellen het een en ander over Botswana en de reis die het gezelschap maakt. De liefde voor en de kennis over het land spreekt duidelijk uit de beeldende manier waarop Anita Kroef alles beschrijft. Je voelt dat ze het gebied wel moet kennen, en dat wordt door haar ook bevestigd in haar dankwoord. De omgeving, het verhaal en de personages zijn met daadkracht op papier gezet en dat geeft je de overtuiging dat je met het boek op de juiste leesplek bent.

Oog in oog is een meeslepende thriller over herinneringen, oude bekenden, een safari door Botswana en een geheim.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks