No man allowed

sheila_hjv_inbooks 13 september 2024

Als tiener had Olivia (Ollie) al een lijst met dingen waar ze van droomde voor haar toekomst. Maar nu, op haar negenentwintigste, was daar nog niets op afgestreept omdat haar manipulatieve moeder haar in alles beperkt.

Als ze eindelijk voor zichzelf durft te kiezen, koopt ze, zonder haar moeder dat te laten weten, een schattige cottage. En dan wordt het tijd om de rest van de lijst af te strepen, er is maar één voorwaarde: mannen zijn niet toegestaan tot de lijst is afgewerkt.

Dat lijkt misschien eenvoudig, maar wat als cupido iets anders beslist?

“….maar ik was een volwassene, verantwoordelijk voor mijn eigen keuzes. Ze had alleen maar macht over mij omdat ik het toeliet.” Beth Moran

Precies zoals je bent van Beth Moran is een feelgood roman waarvan er spontaan allemaal kleine hartjes naar je hersenen worden gestuurd.

Terwijl ik het boek inmiddels heb gesloten en aan deze recensie begin, merk ik dat er nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht geplakt zit. En realiseer ik me ook dat die daar voor het overgrote deel van het verhaal heeft gezeten. Dit boek van Beth Moran is er echt een naar mijn hart. Het verhaal steekt goed in elkaar, is ontzettend gevarieerd en meeslepend in de beste zin van het woord. Naast de liefdesconnectie zijn er namelijk nog heel wat andere mooie, grappige, aangrijpende en lieve verhaallijnen aanwezig.

Beth Moran heeft personages neergezet om van te smullen. Stuk voor stuk zijn ze raak, en zelfs de meest onsympathieke karakters weten je toch bij zich te houden, omdat de auteur laat voelen dat er meer achter zit. Ollie is de lijm die alle personages bij elkaar houdt, en het is mooi om te lezen hoe haar weg naar onafhankelijkheid loopt. De droomlijst is goed bedacht en het is leuk om deze samen met Beth Morans hoofdpersoon af te vinken. Het is fijn om te lezen dat daarin een evenwicht is ontstaan dat zowel Ollie als het verhaal naar een hoger niveau tilt.

Precies zoals je bent gaf mij het gevoel dat iedereen die iemand zoals Olivia kent of zelf een beetje als Olivia is, het best goed voor elkaar heeft.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks