Gevaar, trauma en overlevingsdrang

sheila_hjv_inbooks 09 augustus 2024
Op de plek waar hij juist tot rust zou moeten komen doet Frank een huiveringwekkende ontdekking. Frank kampt, net als zijn dochter Esther, met psychische problemen door het werk bij de politie. De vondst gaat hem dan ook, nog meer dan anders, niet in de koude kleren zitten.

Ondertussen probeert ook Esther zich staande te houden. Frank en Esther gaan allebei anders met hun situatie om. Maar als hun afzonderlijke wegen elkaar op angstaanjagende wijze kruisen, probeert Esther te overleven en moet Frank tot het uiterste gaan om zijn dochter te redden.

“Als verlamd lag Frank in het gras. Zijn ogen registreerden de wimpers, de wenkbrauwen, de doodse blik en de kenmerkende kleur van het gezicht waaruit het leven voorgoed was verdwenen.” Diantha Heimgartner

Stresssyndroom van Diantha Heimgartner is een spannende politiethriller die je vanaf bladzijde één in zijn greep houdt.

Eerder las ik de debuutthriller Gedachteloos van deze auteur en was daar al enorm van onder de indruk. Met haar nieuwe thriller Stresssyndroom doet ze daar nog een schepje bovenop. Diantha Heimgartner voorziet haar boeken van een intense gelaagdheid die het thrillerelement versterkt. In dit verhaal geeft ze ruimte aan de psychische problemen die het zware politiewerk met zich mee kan brengen.

Diantha Heimgartner vertelt op rauwe wijze over alles wat deze job behelst, en verpakt dat in een loeispannende thriller die van alle kanten klopt. Naast het feit dat deze auteur duidelijk weet waar ze het over heeft, en put uit zowel haar eigen ervaring als die van haar (voormalige) collega’s, worden de verhaallijnen ook nog eens zorgvuldig uitgezet. Ook de personages worden scherp en nauwkeurig in het verhaal geplaatst en de combinatie van beklijvende mentale problematiek en de beangstigende moord- en vermissingszaak maakt dat je met ingehouden adem door het verhaal vliegt.

Stresssyndroom is niet alleen een geweldig pakkende thriller, maar ook een ode aan, en een hart onder de riem van, de politiemensen die zich dagelijks inzetten om ons en onze straten veilig te houden.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks