Oude liefde of grote liefde?

Riley was de jeugdliefde die hij los moest laten, omdat bij haar blijven gevaarlijk voor haar was. Hij moest haar beschermen. En als haar laten gaan zijn hart brak, dan was dat even niet anders. Want ooit zouden ze weer samen zijn.

Als degene die hen kapot had gemaakt geen gevaar meer vormt, en zijn plan om hem te vernietigen op een manier die pijn deed was geslaagd, dan zou hij haar opzoeken en weer voor zich winnen. Hoe hard hij daar ook voor zou moeten vechten.

Maar zou Riley hem nog wel willen? Kan ze zijn situatie begrijpen en hem vergeven?

“Ze perst haar lippen op elkaar en knikt. Ik zou mezelf kunnen verduidelijken dat ze van voor haar tijd is, maar waarom zou ik dat doen.” Jennifer Jay

Strijdlust van Jennifer Jay is een spannend en goed uitgewerkt dark romance verhaal over een liefde die er niet mag zijn.

Jennifer Jay zet het begin van het verhaal gelijk sterk neer, en creëert daar een spanningsboog die ze het hele verhaal lang strak weet te houden. Vragen leveren antwoorden op die weer nieuwe vragen oproepen, en elke overwonnen hindernis lijkt weer een volgende op te werpen. De sprongen in tijd en tussen personages versterken het voorgaande, en geven je een goed beeld van de ontwikkeling die de twee hoofdpersonen en een aantal andere karakters doormaken. De manier waarop alles uiteindelijk in elkaar past en op zijn plek valt, laat zien hoe goed het verhaal in elkaar zit.

De liefde is een krachtige drijfveer in dit boek, en die zorgt dat de karakters grenzen moeten verleggen die ze niet voor mogelijk hadden gehouden. Jennifer Jay laat dit op een natuurlijke manier ontstaan en voorkomt dat de belangrijkste personages afkeer gaan oproepen. Je voelt die liefde die hen voortstuwt, waardoor je ondanks alles makkelijk met ze mee kan leven en ze een tweede kans gunt. De auteur legt hun weg mooi vast en het is fijn dat je met zowel Riley als Fabian kan meekijken. Hierdoor leer je ze allebei zowel kennen, als begrijpen.

Strijdlust is een prachtig, rauw en ontroerend dark romance boek met een cover die de geweldige inhoud uitstekend matcht.

4½ ⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks