Dansen en overleven

Samen met haar vriendinnen neemt Shay haar intrek in het huis van Street Academy om hun droom waar te kunnen maken. Ze willen dolgraag dansen met, en naast, de groten der aarde.

Maar ook op de Academy zijn ze niet veilig en ze blijken ook nog eens niet goed in de groep te liggen. De dreiging is groot en overal aanwezig, maar wie is degene die de vriendinnen dood wil hebben? Wie wil voorkomen dat ze het einde van het jaar halen?

“Ik kijk om me heen, naar de bank waar onze spullen eerst nog lagen. Niet alleen onze handdoeken zijn meegenomen, maar ook onze kleren.” Chinouk Thijssen

To kill for van Chinouk Thijssen is het tweede deel van de young adult serie Street Academy.

In dit spannende vervolg op To Lie For, waarin de droom van de meiden uitkomt en ze hun armoedige leven achter zich kunnen laten, laat Chinouk Thijssen je gelijk voelen dat anders niet altijd beter is. Ze zet direct vanaf de eerste pagina’s de sfeer van het verhaal neer. De pijnlijke gebeurtenissen, de geheimzinnigheid, de dreiging, de angstaanjagende berichten en de haat en nijd op de opleiding leggen een duistere sluier over het verhaal. De vriendinnen zijn nergens veilig en de auteur brengt dat ontzettend goed over.

Chinouk Thijssen weet hoe ze een “slasher-achtig” verhaal neer moet zetten, en plaatst je dan ook regelmatig op het puntje van je stoel. Ik zat in ieder geval met ingehouden adem te lezen en verwachtte op elk moment te worden overvallen door een nieuwe dreiging en een nieuw bericht. De auteur zorgt echt dat je iedereen gaat verdenken en tegelijkertijd ook geen idee hebt in welke hoek je de dader moet zoeken. Het verhaal kent een aantal fijne karakters, maar nog veel meer sluwe en onbetrouwbare personages. En deze keer laat Chinouk Thijssen je toch iets dichter bij het gevoel van de hoofdpersonen komen, waardoor de beleving nog intenser is geworden.

To Kill For eindigt net als het eerste deel van de Street Academy serie met een mega cliffhanger,k en ik ga met smart zitten wachten op To Die For.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks